یک سوء تفاهم مرگبار
 
بازی های رایانه ای AA77

همیشه بین بازی های سرگرم کننده و بامزه و سلاح های مسخره رابطه خوبی برقرار است. Saints Row: The Third با سلاح های عجیب و غریبش، BioShock با ارتش زنبورها و حالا هم Dishonored. خب Dishonored سلاح جالبی دارد، موش! موش های ترسناک که انسان می خورند! واقعاً لذت می برید که 50 موش را به سمت دشمنان رها می کنید و موش ها هم آن ها را مانند پنیرهای متحرک ببینند. البته این تنها راه نیست. شاید شما دوست داشته باشید که دشمنان خود را بخار کنید، یخ بزنید، با الکتریسیته بسوزانیدشان و یا اصلاً آن ها را نکشید! البته شما در نقش یک انسان نیرومند و قاتل غیر طبیعی قرار می گیرید، ولی بدین معنی نیست که در این راستا یک قاتل دیوانه باشید. اینکه هر هدف را در بازی چطور انتخاب کنید و یا چه بلایی سر او بیاورید، کاملاً بر عهده شما است.

اگر دلرحم هستید، طرف را بیهوش کنید. اگر می خواهید بد باشید، یک نفر را از یک ساختمان شش طبقه به پایین پرت کنید. اگر می خواهید یک آدم مریض باشید، با استفاده از تیر و کمان ماشه دار در حالیکه در سایه هستید و فقط چند سانتی متر با دشمن فاصله دارید، به صورت او شلیک کنید! در نتیجه، سیستمی در کار نیست که بگوید کار شما خوب است یا بد. شما هستید و وجدان خود و البته تغییرات در روند داستان بازی. نام شخصیت اصلی بازی کوروو (Corvo) است. یک قاتل که مأمور می شود از ملکه شهر عجیب Dunwall محافظت کند.

متأسفانه کمی بعد کوروو متهم به قتل ملکه می شود و حالا هدف او پاک کردن نام خود از این اتهامات است. در هر مرحله شما می توانید قدرت ها و تجهیزات خود را Upgrade کنید و خدا می داند چه تعداد نیرو در این بازی وجود دارد. می توانید به ارتش موش ها، قابلیت تله پورت کردن در فاصله نزدیک، تسخیر ذهن مردم و حیوانات، Slow-Motion کردن به سبک Max Payne و دیدن پشت دیوارها دست پیدا کنید. همچنین می توانید تغییراتی هم در سلاح ها ایجاد کنید. مثلاً تیر و کمان را آتشین کنید و یا یک اره به هفت تیر خود ببندید. این توانایی ها طوری با طراحی مراحل کار شده اند که به هیچ وجه احساس بسته بودن و ناتوانی نکنید.

داستان بازی در مراحل، شاید ثابت باشد، ولی نحوه طی کردن آن مرحله کاملاً به شما بستگی دارد و با یک دنیای کاملاً Sand Box روبرو هستید. یکی از مراحل در Golden Cat Ballroom اتفاق می افتد. هدف کوروو از بین بردن دو برادر در این مکان است که آن ها توسط نگهبان های بسیار زیادی تحت پوشش هستند. می توانید از در روبرو وارد شوید که مسلماً خیلی واضح هست، ولی می توانید یک موش را گرفته و با تسخیر ذهن او وارد لوله ها شوید و از نگهبان ها بگذرید و یا حتی از سیستم تله پورت استفاده کنید و طی یک چشم به هم زدن به پشت بام ساختمان نقل مکان کنید. مسلماً بازی در حالتی که به خود صدمه نزنید، آسان تر است و می توانید خیلی مخفیانه در یک مرحله پیش بروید.

یکی از برادرها داخل حمام و دیگری داخل یک اتاق دیگر است. ابتدا باید کمی اطلاعات جمع کنید، پس بهتر است که یواشکی به حرف های آن ها گوش کنید. بعد از آن می توانید به سمتشان تله پورت کرده و با تیغی تیز گلویشان را ببرید و یا بیهوششان کرده و آن ها را به اتاقی دیگر ببرید که نیروهای امنیتی دیگر متوجه حضور شما نشوند. Dark Vision قابلیت دیگر کوروو است که به شما اجازه می دهد پشت دیوارها را هم ببینید. شما یکی از برادرها را داخل حمام می بینید، ولی در قفل است. پس باید به دنبال کلید بگردید. اما چرا به خودمان زحمت بدهیم؟! می توانید لوله ها را دنبال کنیم و با بالا بردن درجه آب گرم هدف را زنده زنده در وان خود آب پز کنیم! راه های خیلی بیشتری برای از بین بردن برادرها است. مثلاً می توانید ذهن دختری را تسخیر کنید و به اتاق او بروید و با چاقو ترتیب او را بدهید.

یا می توانید ذهن هدف را تسخیر کنید و او را به جایی امن برده و با هفت تیر بکشید. در هر صورت هدف شما مرده و کسی هم متوجه آن نمی شود، ولی اگر کسی شما را در حین کشتن هدف ببیند، بازی خیلی اکشن می شود و باید به زور از ساختمان فرار کنید. خوشبختانه بخش اکشن هم به اندازه بخش مخفی-کاری لذت بخش است. با استفاده از قدرت های گوناگونی که دارید، می توانید هر کاری بکنید. می توانید زمان را متوقف کنید و در آرامش آن ها را بکشید و یا زمان را آهسته کرده و از گلوله هایشان جاخالی دهید و یا در همین حین تیغ های بزرگی جلو پای آن ها بگذارید و ناگهان زمان را به حالت عادی برگردانید و نگاه کنید که چطور تکه تکه می شوند و یا به دوست های موشی خود متوسل شوید که آن ها را زنده زنده بخورند.

حتی می توانید در همان ابتدا یک موش را تسخیر کرده و از ساختمان به راحتی فرار کنید. در حالیکه بازی سیستم خوب و بد ندارد، در عوض Chaos System در این بازی وجود دارد که تقریباً شبیه به یک کارگردان هوش مصنوعی هست. هر کاری که در بازی بکنید، ممکن است در آینده روی یک بخش، شخصیت و اتفاق در بازی تأثیر بگذارد و مانند عناوین دیگر، خوب یا بد بودنتان را با چماق به سر شما نمی زند! این بازی خیلی وسیع تر از نکاتی است که اشاره کردیم و طراحی هنری آن که به سبک لندن 1600 است، واقعاً محصور کننده کار شده است. طراح هنری بازی ویکتور آنتونو (Viktor Antonov) است که Half-Life 2 را در کارنامه دارد. Dishonored امسال برای Xbox 360 ،PC و PS3 عرضه خواهد شد.



نظرات شما عزیزان:

reza3_2
ساعت18:10---27 اسفند 1390
کی میاد

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
جمعه 26 اسفند 1390برچسب:, ::
Amin AA77

درباره وبلاگ


سلام من Amin AA77 امیدوارم از وبلاگ من خوشتان بیاد بیشتر نقد وبررسی بازیهای این از سایت WWW.PARDISGAME.NET نویسندگان=lord rayden-حمیدرضا نیکوفر-مجیدنور دوست
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های رایانه ای و آدرس aa77.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.